Badanie nasienia a kosciol

Badanie płodności u mężczyzn polega przede każdym na badaniu ejakulatu. Badanie nasienia jest standardowym elementem diagnostycznym pomagającym ocenić płodność mężczyzny.Nasienie to zawiesina plemników, które wychodzą z jajek i najądrzy w mieszaninie wydzielin gruczołu krokowego, pęcherzyków nasiennych oraz gruczołów cewkowo-opuszkowych (tzw. plazmie nasienia). Głównym celem badania są więc plemniki.

Jak powinno skończyć się badanie?Badanie to powinno się dokonać w momencie, gdy po czasie 1 roku regularnego współżycia bez zabezpieczeń (bez powodu na ewentualne badania partnerki) nie nastąpiło zapłodnienie. Należy je zrealizować i po drugiego rodzaju obrazach w przestrzeni krocza a po leczeniu guza jądra.

Przed badaniemPrzed podjęciem do poszukiwania muszą stać spełnione pewne standardy. Negatywnie na zysk mogą wpłynąć bowiem m.in. nieodpowiednio długi okres abstynencji płciowej (próbka powinna stać pobrana w czasie 2-7 dni od stosunku), przebyte choroby (szczególnie te, którym towarzyszyła podwyższona temperatura), a ponadto nadużywanie alkoholu. Próbka do badania powinna też zostać dostarczona w właściwi środek.Badanie nasienia liczy na jego ocenie makroskopowej (lepkość, objętość, odczyn) i mikroskopowej (liczba plemników, ich witalność i ruchliwość). Dodatkowo ujawnia się ilość przeciwciał przeciwplemnikowych. Czasem zalecane są oraz inne testy np. badanie bakteriologiczne i biochemiczne oraz test hiposomotyczny.

DiagnostykaW diagnostyce niepłodności u mężczyzn uzyskuje się i różnego typu badania hormonalne. Bada się m.in. poziom wolnego i całego testosteronu, poziom hormonów gonadotropowych: FSH, LH, prolaktyny, estadriolu oraz TSH i FT4.Zaburzenia niepłodności potrafią istnieć i wynikiem reakcji autoimmunologicznych. Bada się to pytania na przeciwciała przeciwko plemnikom w surowicy i nasieniu. Jest ostatnie tzw. badanie techniką immunofluorescencji pośredniej. Określa ono pomoc kojarzenia się przeciwciał z plemnikiem. Wymaga być ich tak znacznie dużo, aby całkowicie zahamowały płodność. Przyczyną zaburzeń niepłodności niejednokrotnie są też innego sposobie infekcje. W obiekcie ich usunięcia wykonywane są badania mikrobiologiczne.