Depresja 2 lata po porodzie

Depresja dotyka z jakimś rokiem coraz większą kwotę osób w dowolnym wieku. Z chorobą tą borykają się zarówno aktywne zawodowo osoby odpowiedzialne, jak i dzieci a głowy w podeszłym wieku. Dużo z nich odczuwa latami bez wiedz o chorobie, zaś stronę spośród nich próbuje różnych form walki z tym wyniszczającym zaburzeniem psychicznym.

Leczenie depresji zazwyczaj składa się na psychoterapii, którą jednak dla zwiększenia skuteczności terapii powinno wymieniać się środkami farmakologicznymi. Dużo kobiet nie zdaje sobie przygody z ostatniego, że leki przeciwdepresyjne mogą przepisywać wyłącznie lekarze o pracy z psychiatrii. Dobry psychiatra Kraków zanim jednak rozpocznie leczenie depresji powinien zdiagnozować prawidłowo chorobę, m.in. poprzez wykonanie specjalnych testów psychometrycznych także z wykorzystaniem klasyfikacji objawów pozwalających ocenić epizod depresyjny. Dopiero po rozpoznaniu choroby oraz etapu jej nasilenia, lekarz psychiatra decyduje o sposobie jej działania. Leczenie farmakologiczne zalecane stanowi nie tylko podczas nasilenia objawów choroby, ale równie często podczas okresów bezobjawowych, gdyż depresja jest chorobą nawracającą. Współcześnie stosowane leki przeciwdepresyjne są przede każdym za zadanie stabilizację nastroju pacjenta, pozbycie się stanów lękowych czy tez samobójczych. Niestety prawidłowy dobór skutecznych leków trwa niekiedy bardzo długo, gdyż pacjenci różnie działają na poszczególne substancje czynne. Terapia farmakologiczna jest bardzo głównie do końca życia pacjenta, zwykle w wypadku tzw. depresji endogennej. Osoba chorująca na nawroty depresji wymaga być pod stałą opieką psychiatry, jaki nie tylko kontroluje stan pacjenta, ale też najlepiej może ocenić postępy leczenia również ewentualną konieczność zmiany formy terapii. Choć nowoczesne leki antydepresyjne wykazują jeszcze większą skuteczność, psychiatrzy zalecają stosowanie równolegle psychoterapii. Psychoterapia pozwala pacjentom lepiej rozpoznawać nawroty choroby oraz wskazuje metody radzenia sobie w ciemnych chwilach.