Podzial agencji reklamowych

Każdy z nas zna reklamy – otaczają nas praktycznie z dowolnego miejsca; lub więc w formy billboardów, plakatów, albo też reklam telewizyjnych i radiowych. Informacji mogą podjąć wiele form, ale posiadają pewną funkcję: powinny zachęcić nas do zainteresowania się danym towarem, co w konsekwencji doprowadzi do jego kupna. Twórcy reklam ale muszą myśleć o czymś dużo istotnym. Pracownikom nie można niczego rozkazać, zawsze ważna ich zmanipulować, by (nawet czasem nie do tyłu świadomie) wykonali czynności, których z nich oczekujemy. A tu przechodzimy do bliskiego tematu, więc do hipnotycznego języka wpływu, jakim jest perswazja. Ludziom, jacy nie są związani prosto z marketingiem, modne są podziały reklam ze powodu na środowiska, czyli między innymi reklamy internetowe, telewizyjne i plakaty. W marketingu jest też jakieś niezwykle ważny, jeśli nawet nie ważniejszy podział, czyli ze względu na zasada. Tak to możemy liczyć reklamy szeptane, informacyjne, ale jeszcze reklamy typu francuskiego czy nawet polskiego.

Czym różnią się przedstawione przeze mnie przykłady? Reklama informacyjna jest najprostsza do zdefiniowania – jest to po prostu przekaz, że mamy nieco do zaoferowania dla mężczyznę. Reklama francuska a będzie próbowała sprzedać nam dany produkt oznaczając go w rodzaj żartobliwy. Z zmiany reklama typu polskiego będzie zawierała do takich kulturalnych dzieł sztuki, powiedzeń lub i zjawisk znanych tylko Polakom. Dla mnie najpopularniejsza jest reklama typu szeptanego. By ją zaprezentować, użyję pewnego przykładu. Wyobraźmy sobie, że stanowimy w magazynie. Oglądamy jakąś koszulę, a sprzedawczyni, nakierowana naszym zdaniem, kieruje się w polskim priorytetu także od razu zaczyna wychwalać produkt, nie patrząc na własne protesty, że tak właściwie jeszcze się nie zdecydowaliśmy lub i „tylko oglądamy”. Ten klient sprzedaży sprawia, że przeżywamy się przytłoczeni, śledzeni, wynosimy od razu ochotę rozwiązań ze sklepu.

Sprzedawcy nauczeni reklamy typu szeptanego podejdą, zapytają czy nam w czymś pomóc, i gdy odpowiemy magiczne „nie, dziękuję”, odwrócą się i, niby przypadkiem, zaczną prowadzić do kolejnego sprzedawcy, że niedawno kupili dla własnego partnera koszulę w współczesnym sklepie, zaczną wychwalać produkt. Przyniesie to, że my, przypadkowi słuchacze, zajmiemy się przedstawianym produktem. Prawdopodobnie osiągniemy tę jedną koszulę, zapłacimy za nią i zadowoleni wyjdziemy, nie mając do kraju świadomości, że obecnie zostaliśmy zmanipulowani. Ostatni przytoczony przeze mnie przykład doskonale pokazuje, czym jest perswazja. Lub istnieje do działanie dobre? Dla odbiorców ujawniało się, iż nie, w obrębie nikt nie wybiera być kierowanym. Jednak dla sprzedawców jako wysoce. Spójrzmy prawdzie w oczy. Sklepy, wszystko jedno z jakiej branży, z tego się utrzymują. A historia pokazała, iż handel metoda wymienną nie do końca się sprawdza.