Zaburzenia osobowosci i emocji

O zaburzeniach i wadach psychicznych komunikuje się w Polsce coraz częściej. Problemy związane z psychiką przestają być wstydliwym tematem, ponieważ co roku boryka się spośród nimi więcej ludzi. Razem z szacunkami WHO czyli Światowej Organizacji Zdrowia , do 2020 roku choroby psychiczne staną się drinkiem z najistotniejszych kłopotów zdrowotnych, które składają w populacji europejskiej.

Czy boimy się kłopotów z psychiką? W rankingu chorób, które prowadzą u ankietowanych największy lęk, choroby psychiczne odnalazłyśmy się na 4. miejscu, już po nowotworach, chorobach serca oraz AIDS. Warto jednakże pamiętać, że bolączki psychiczne można opanować dzięki dobremu leczeniu.

Według publikacji Instytutu Psychiatrii i Neurologii zamieszczonej w 2013 r. prawie 8 milionów Polaków w wieku od 18 do 64 lat boryka się z lżejszymi lub większymi zaburzeniami psychicznymi. Przylegają do nich m.in. stany urojeniowe i omamy (najczęściej decyduje się je jak schizofrenia), depresje o dużym natężeniu, choroba afektywna dwubiegunowa (czyli zaburzenia maniakalno-depresyjne), silne neurozy, a ponadto fobie. Wśród zaburzeń psychicznych spotykają się nawracające stany lękowe, nagłe ataki paniki, zaburzenia powiązane z prawdziwym stresem,a nawet otępienie.

Kiedy należy zgłosić się do psychiatry? Powodem do wizyty jest przede wszystkim stan emocjonalny, który zajmuje szczególny niepokój dotkniętej nim twarze, jak również zaniepokojenie najbliższych. Nasz doświadczony psychiatra w Krakowie zdiagnozuje nawet najbardziej zakamuflowany problem psychiczny chorego, co pozwala na pewną terapię. Pamiętaj, że szybsze leczenie zapewnia lepsze rezultaty.